Zapraszamy do naszej szkoły wszystkich Rodziców i Dzieci, którym zależy na znakomitych warunkach nauki i rozwoju młodego człowieka!
Wyniki egzaminów końcowych naszych szóstoklasistów zawsze były powyżej średniej województwa łódzkiego.
Powstanie Szkoły Podstawowej Nr 33 datuje się na rok 1938. Naszym patronem jest lekarz psychiatra Stefan Kopciński. Zasłynął
z walki z analfabetyzmem, w tym celu organizował kursy dokształcające dla młodzieży
i dorosłych. Przyczynił się do powstania nowych szkół
i do założenia Biblioteki Miejskiej
w Łodzi, zakładał też biblioteki dzielnicowe.
Działalność szkoły
Od roku 1997-1998, wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, po raz pierwszy utworzyliśmy
w naszej szkole
klasę integracyjną.
Do naszych oddziałów integracyjnych uczęszczają dzieci niepełnosprawne o różnych schorzeniach:
z uszkodzeniem narządów ruchu, poruszające się samodzielnie, lub
z asekuracją osoby dorosłej, dzieci słabo słyszące, słabo widzące,
z upośledzeniem umysłowym
w stopniu lekkim,
z zaburzeniami w rozwoju emocjonalnym.
Podejmując ten trud, zwróciliśmy uwagę na fakt, iż idea integracji wiąże się nierozłącznie
z nowoczesnym myśleniem
o kształceniu osób niepełnosprawnych. Jest to nieodzowny warunek przygotowania ich do normalnego, aktywnego,
w pełni wartościowego życia
w społeczeństwie.
Jednocześnie wspólne przebywanie od najmłodszych lat dzieci zdrowych
i niepełnosprawnych pomaga kształtować
postawę tolerancji, zauważania
i zrozumienia niekiedy odmiennych potrzeb innych ludzi, umiejętność
współdziałania i pomocy potrzebującym.
W naszej szkole zdecydowaliśmy się na model klasy integracyjnej,
w której znajdują swoje miejsce zarówno
dzieci z normą intelektualną, jak i dzieci z upośledzeniem umysłowym. Tu każde dziecko jest traktowane podmiotowo,
z pełnym poszanowaniem jego praw i godności osobistej. Może rozwijać się we wszystkich sferach na miarę swoich możliwości,
w optymalnym dla siebie tempie.
Oddział integracyjny
W oddziale integracyjnym nauczyciele realizują zróżnicowane kształcenie dla poszczególnych uczniów,
w zależności od ich potrzeb edukacyjnych,
w obrębie jednego, spójnego systemu.
W odniesieniu do dzieci niepełnosprawnych program nauczania jest modyfikowany
w zależności od dynamiki rozwoju dziecka
i jego postępów
w nauce.
Aby zapewnić optymalne warunki kształcenia klasa integracyjna liczy od 15 do 20 uczniów,
w tym 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych,
w zależności od rodzaju schorzeń dzieci. Aby zapewnić wszystkim dzieciom jak najlepsze warunki rozwoju, szkoła współpracuje
z różnorodnymi instytucjami działającymi na rzecz dzieci między innymi: poradniami psychologiczno
- pedagogicznymi, różnego rodzaju poradniami specjalistycznymi, fundacjami, organizacjami wspierającymi pracę szkoły
i rodziców itp.
Dokładamy wysiłków, aby
przyjazna atmosfera w naszej szkole sprzyjała współpracy, pozwalała uczniom czuć się bezpiecznie, rozwijać zdolności
i umiejętności. Wykwalifikowana kadra zapewnia
wysoki poziom zajęć dydaktycznych, oferujemy różnorodne formy pracy
z dziećmi i szeroki zakres
działań pozalekcyjnych.
W klasach integracyjnych praca dydaktyczno-wychowawcza zmierza do realizacji następujących zadań rozwojowych:
uczenie się zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
rozwijanie podstawowych umiejętności: czytania, pisania, liczenia
rozwijanie umiejętności i sprawności niezbędnych w codziennym życiu
podnoszenie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w różnorodnych zajęciach ruchowych indywidualnych i zespołowych, turniejach i zawodach sportowych
dążenie do maksymalnego rozwoju każdego dziecka we wszystkich sferach rozwojowych: poznawczej, społecznej, moralnej i emocjonalnej poprzez podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego potrzeb, możliwości i ograniczeń oraz wyzwalanie jego własnej aktywności
umożliwianie wspólnej nauki i zabawy dzieciom o różnym poziomie i stopniu sprawności psychofizycznej
rozwijanie w sposób naturalny postaw pro społecznych, tolerancji, zrozumienia potrzeb innych ludzi, serdeczności, wdrażanie do odpowiedzialności i wzajemnej pomocy
osiąganie w jak największym stopniu samodzielności w codziennym życiu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na samodzielność dzieci niepełnosprawnych
Oddział zerowy
Oddział rocznego przygotowania przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 33 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi umozliwia poznawanie dziecka, jego zdolności
i zainteresowań. Zapewniamy dziecku opiekę, wychowanie i naukę w miłej i życzliwej atmosferze oraz tworzymy warunki umożliwiające dzieciom osiągnięcie dojrzałości szkolnej.
Grupa "0" posiada salę wyposażoną w odpowiednie pomoce dydaktyczne, kącik zainteresowań i zabaw. Mamy również do dyspozycji szkolną salę zabaw i plac zabaw utworzony dzięki rządowemu programowi "Radosna szkoła". "Zerówka" stanowi bardzo ważną część społeczności naszej szkoły. Bierze udział we wszystkich szkolnych uroczystościach, akcjach i konkursach. Organizujemy również
zajęcia dodatkowe: język angielski, rytmika, religia, zajęcia plastyczne "Bbliżej sztuki".
raz w tygodniu;
Projekty i programy
Jesteśmy placówką
nowoczesną i aktywną, dlatego realizujemy różne
programy i projekty. Jednym
z nich jest
Socrates Comenius.
Celem programu jest poprawa jakości edukacji dzieci, młodzieży
i dorosłych poprzez umocnienie współpracy europejskiej
i umożliwienie łatwiejszego dostępu do możliwości kształcenia
w Europie. Program zapoznaje uczniów, niezależnie od wieku
i pochodzenia społecznego,
z wymiarem europejskim studiowanych przedmiotów. Rozwija poczucie tożsamości europejskiej
i zdolność do kształtowania
i przystosowywania się do zmian gospodarczych
i społecznych zachodzących we wspólnej Europie.
Realizujemy również program
Lego, Cogito, Ago. Obejmuje on czytanie ze zrozumieniem, według wielu podstawową umiejętność, jaką szkoła ma dać swoim wychowankom, naukę myślenia twórczego, krytycznego
i naukowego oraz kształcenie umiejętności działania obywatelskiego, społecznego.